Ako imate inovaciju na umu, zašto ne biste imali i novac u rukama?

komercijalitacija inovacija

Ako imate inovaciju na umu, zašto ne biste imali i novac u rukama?

Želite nešto od čega ćete moći da zaradite i za šta ćete uvek moći da kažete: „Vidiš, to je moj izum“? Imate puno ideja, informisali ste se, shvatili koju korist biste mogli da imate od inovacija, ali ipak nikako da počnete.

Ukoliko ste spremni da vredno radite, sledeća 4 koraka će vam pomoći na putu do uspeha.

POSTAVITE ČVRSTE TEMELJE SVOJOJ INOVACIJI

Nemoguće je zaštititi ideju, iako je ona osnov svake inovacije. Potrebno je da ideju razvijete u konkretno rešenje, a za to je potrebna dobra priprema. Za početak, odgovorite na sledeća pitanja:

  • Koje probleme rešava vaša inovacija?
  • Ko će je koristiti i koliko?
  • Zašto mislite da će ljudi verovati vašoj inovaciji?
  • Ko vam je konkurencija?
  • Koliko košta razvoj rešenja i koji su dostupni izvori finansiranja?
  • Koliko možete da zaradite?
postaviti temelje inovacija

Odgovori na prethodna pitanja i detaljne informacije o ciljnom tržištu, pomoći će vam u daljoj razradi plana.

ISTRAŽITE TRŽIŠTE I KONKURENCIJU
  • Internet – Pretragom Interneta možete saznati više o trenutnom stanju na tržištu, rezultatima konkurenata i relevantnoj zakonskoj regulativi. Koristite samo pouzdane izvore.
  • Udruženja industrije, Privredne komore i Razvojne agencije – Često imaju korisne statistike, trendove koji važe iz godine u godinu, kao i kontakte koji mogu da pomognu.
  • Sajmovi privrede – Sajmovi su odlična mesta za stvaranje novih poslovnih kontakata kao i za istraživanje konkurencije iz prve ruke.
  • Prodavnice – Posetite prodavnice koje prodaju proizvode koji su slični vašem. Kako su izloženi? Kako su upakovani? Kolika im je maloprodajna cena? Da li su na rasprodaji? Ako se proizvodi slični vašem ne prodaju u prodavnicama, potražite ove informacije na Internetu.
URADITE FINANSIJSKU ANALIZU I NAPRAVITE BIZNIS PLAN

Kao inovatoru, važno je da dobro procenite mogućnosti zarade. Ne smete da zaboravite koliko je teško osvojiti deo tržišta i ostvariti profit. Važno je da napravite ispravnu procenu i da shvatite da je biznis igra brojevima koja nikada ne staje.

Razmislite o tome koliko bi koštao razvoj vaše ideje. Koja je cena proizvodnje finalnog rešenja? Koji iznos finansiranja je potreban? Kolika bi trebalo da bude maloprodajna cena proizvoda? Koji je iznos planirane zarade?

Dobar biznis plan kombinuje vaše planiranje, istraživanje, brojeve, rokove, marketing i druge strategije. On mora da objasni sledeće:

  • Šta vaša kompanija/biznis/inovacija radi
  • Izvore prihoda i profit i koliko oni iznose
  • Koliki su ukupni troškovi
  • Nakon koliko vremena ćete početi da zarađujete
  • Koliko novca je potrebno dok se dođe do zarade
  • Tabele koje prikazuju finansiranje, prototipove, proizvodnju, ciljeve prodaje, i sl.
  • Koji su vaši potencijalni partneri
  • Marketing plan
  • Strategiju zaštite intelektualne svojine
Biznis plan

 Sada je pravo vreme da se informišete o biznis planovima. Možete da potražite i pomoć profesionalaca, ali bi bilo dobro da pre toga imate svoj plan koji ćete im predložiti.

PRIMENITE SVOJ PLAN

Nakon svih ovih koraka, spremni ste da krenete u proces. Naravno, prepreke će se javljati na putu, ali dobro pripremljen plan pomoći će vam da ih prevaziđete. Ne zaboravite da budete strpljivi i uporni

Sada kada znate sve ove korake, nemate opravdanja da čekate.

Hit the road, Jack

put uspeha